Sanat üstüne

Gizli alanlar

İspanyol sanatçı José Manuel Ballester Gizli Alanlar (Espacios Occultos)  ismini verdiği serisinde klasik tabloların fotoğraflarını çekmiş ve dijital ortamda bu tablolardaki insanların hepsini silmiş. Böylece resimlerde insan figürleri yüzünden arka planda kalan tüm gizli alanlar görünür hale gelmiş. Fikir çok orijinal olmasa da ortaya çıkan sonuç bir hayli enteresan ve ilk bakışta çarpan cinsten.

Ballester’in bu çalışmalarıyla ilk kez geçen sene karşılaşmıştım. Ama o günlerde İnternet’te konuyla ilgili fazla kaynak bulanamıyordu. Bilboa’daki Guggenheim birkaç eserini satın alınca Ballester de o gizli yerinden çıktı ve İnternet’te “görünür” oldu.

Daha fazla uzatmadan sizi sanatçının Gizli Alanlar serisinden örneklerle başbaşa bırakacağım. Sizce en çarpıcısı hangisi? Ben Goya’nın Üç Mayıs‘ı ile Bosch’un Dünyevi Zevkler Bahçesi arasında gidip geliyorum.

Son Akşam Yemeği – Leonardo da Vinci, 1498

jose manuel ballester -last supper

Resim Alegorisi – Johannes Vermeer, 1668

jose manual ballester - hidden spaces - vermeer

Dünyevi Zevkler Bahçesi – Hieronymus Bosch, 1490 – 1510

jose manuel ballester - garden of earthly delights

Nedimeler – Diego Velázquez, 1656

jose manuel ballester- las meninas

Medusa’nın Salı – Théodore Géricault, 1819

Ballester - Raft of Medusa

Çarmıha Gerilmiş İsa – Diego Velázquez, 1632

jose manuel ballester - Christ Crucified - Diego Velazquez

3 Mayıs 1808 – Francisco Goya, 1814

Ballester - goya

Venüs’ün Doğuşu  – Sandro Botticelli, 1486

ballester - birth of venus

Guernica – Pablo Picasso, 1937

guernica

[Tüm görsellerin telif hakları José Manuel Ballester’a aittir. Görseller bilgilendirme amaçlı olarak kullanılmıştır.]

Previous Post Next Post

Bir de bu yazilar var

5 Yorum

  • Reply Milât 25/01/2015 at 22:37

    “Nedimeler” tablosu çok hüzünlü… ‘Kıyamet sonrası dünya’ gibi!

    Goya’nın “Üç Mayıs”ı bu hâliyle daha da ürkütücü durmuyor mu? Bunu Goya’nın büyüklüğünün bir başka göstergesi olarak kabul ettim…
    Bosch Bey ise kusura bakmasın: “Dünyevi Zevkler Bahçesi” fazlalıklarından kurtulmuş, arınmış gibi. Böyle daha güzel, evet. ;)

    • Reply Bahar Malik 25/01/2015 at 22:55

      Ben de Goya’da ürperdim.

  • Reply Di 26/01/2015 at 09:55

    Goya Goya…

  • Reply A 03/07/2015 at 17:53

    İç karartıcı. Sanki çoğu yaşamış ,hayatlarında büyük dönüm noktası yaşamış , ölmüş ve bu dünyadan çekip gitmişler ve geriye kalanlar hala aynı. Bilmiyorum ya çok ürküttü bu fikir beni

    • Reply Bahar Malik 03/07/2015 at 18:16

      Hissettirdiği eksiklik duygusu da şaşırtıcı bence.

    Leave a Reply to Bahar Malik İptal